Lue lisää



Näillä sivuilla on valikoima kirjallisuutta, josta löytyy näkökulmia monikielisten ja -kulttuuristen ryhmien opetukseen, kielen ja sisältöjen opetuksen yhdistämiseen ja funktionaaliseen kielitaidon kehittämiseen ja kielitaidon arviointiin. Luettelo ei ole missään nimessä kattava.
Kattava ja säännöllisesti päivitettävä kirjallisuusluettelo S2-alan julkaisuista löytyy täältä:
Suomi toisena ja vieraana kielenä -alan bibliografia


Opiskelijoiden opetuskokeiluja monikielisissä ja -kulttuurisissa ryhmissä



Tietotekniikan ja suomen integrointia

Elisa Räsänen ja Tiina Kangas 2013: “Mikä ihme on askelpalautin??”
Opetuskokeilu monikielisessä ryhmässä suomea ja tietotekniikkaa integroiden


Matematiikan ja suomen integrointia

Minna Halonen ja Päivikki Vesterinen 2013: ”Seitsemän jaettuna yhdellä on yhtä suuri kuin...”
Matematiikkaa ja suomen kieltä integroiden Palapeli2-projektissa – opetusharjoittelussa kohdattuja haasteita ja onnistumisen kokemuksia


Uskontoa ja suomea integroiden

Titta Hänninen & Kati Toivio 2013: ”Uskonto on oikeasti vaikea tieto, 2 opettajaa auttaa luomaan keskustelua” – Interventio-opetuskokeilu maahanmuuttajille


Romanioppilas musiikinopetuksessa

Tiia Svart 2013: Musiikinopetus romanioppilaan kouluviihtyvyyttä tukemassa.